loading...
نهالستان گردو مهندس سعید قاسمی
mahdi بازدید : 22 پنجشنبه 09 مرداد 1399 نظرات (0)

مدل : رقم معمولی

کشور سازنده: ایران

فاصله کاشت: 8*8 و 7*7

عمر اقتصادی: بیش از 100 سال

تحمل خشکی: متحمل

وزن میوه: وزن میوه 13 و وزن مغز 6 گرم

درصد چربی: 70 درصد چربی

ارتفاع از سطح دریا: محدودیتی ندارد 

نیاز سرمایی: جوانه های گردو به ۷۰۰-۱۵۰۰ ساعت سرمای زیر ۷ درجه نیاز دارد

قدرت رشد درخت: متوسط

حداکثر عملکرد میوه در هکتار: 3.5 تن در هکتار

شکل میوه: بیضی شکل

ضخامت پوست چوبی: بسیار نازک

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی: به راحتی جدا می شود.

رقم گرده افشان: اسراییلی و توسیرکان

رنگ مغز میوه: سفید شیری

شروع به محصول دهی: اواخر شهریور

مقاومت دربرابرآفت: بالا

مدت آبیاری: فروردین ، اردیبهشت ، خرداد هر ۱۰ روز یکبار و تیر ، مرداد ، شهریور ، مهر هر ۷ روز یکبار

نهال گردو پوست کاغذی

نهال گردو پوست کاغذی با توجه به ارزش فراوان گردو در بین عموم مردم استفاده از نهال مناسب نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. نهال گردو پوست کاغذی می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در میزان فروش گردو داشته باشد. این نهال از جمله نهالهای بسیار با ارزشی می باشد که باغداران بسیار زیادی برای دستیابی به آن در تلاش خواهند بود. به دلیل عملکرد درخت گردو در این نهال ، همواره باردهی این نهال گردو پوست کاغذی بسیار مورد توجه خواهد بود. از این نهال با توجه به خصوصیات گردو در آن ، در بازار تجاری نیز بسیار استقبال شده است. به گونه ای که امروزه شاهد تولیدات بسیار زیادی از این نوع گردوها در سراسر کشورها خواهیم بود. البته برخی از کشورها به دلیل برخورداری از آب و هوای بسیار مناسب و ایده آل از محصولات مناسب تری برخوردار خواهند بود. همچنین یکی از گردوهای پر طرفدار و بسیار مرغوبی که در ایران به تولید می رسد، نهال گردو پوست کاغذی می باشد. این نهال نیز مانند دیگر نهال ها از مشخصات گردوی خاصی برخوردار خواهد بود. در اینجا به توضیحات مناسبی برای این نهال خواهیم پرداخت :

خصوصیات نهال گردو پوست کاغذی :

این نوع از نهال ها دارای انواع خاصی می باشند. برای نمونه ممکن است شما از نهال گردوی خوشه ای بهره مند گردید که تمامی محصولات آن از پوست کاغذی برخوردار هستند . دقت به مواردی که می تواند بر روی باردهی نهال گردو پوست کاغذی اثرگذار باشد ، بسیار مهم خواهد بود. از جمله عواملی که می توان به عنوان خصوصیات درخت گردو از آن یاد گرد، کاغذی بودن پوست این محصول می باشد. همیشه پوست گیری این میوه و رسیدن به مغز آن جزء دغدغه های بسیاری از افراد بوده است. یکی از خصوصیات گردوهای پوست کاغذی سهولت در پوست گیری این محصول خواهد بود. شما می توانید با فشار دست نیز این مغزها را از پوسته خود خارج نمایید.توجه به آب و هوای مناسب برای رشد مطلوب در این نهال گردو پوست کاغذی از عوامل بسیار مهم خواهد بود. استفاده از نهال در آب و هوای بسیار سرد و یا آب و هوای بسیار گرم می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای این نهال گردو در بر داشته باشد.

نحوه ای میزان باردهی درخت گردو :

یکی از موارد قابل توجه برای باغداران ، میزان باردهی درخت گردو خواهد بود. باغداران همواره تمام تلاش خود را می کنند تا با در پی گرفتن نحوه ای کاشت ، داشت درخت گردو ، از محصول بسیار مناسب و قابل توجهی برخوردار گردند. با استفاده از موارد مهمی مانند : زمان کاشت مناسب ، مکان کاشت مناسب ، رعایت فواصل کاشت نهال گردو ، آبیاری مناسب درخت گردو ( جلوگیری از غرقابی نمودن ریشه ی نهال گردو و استفاده از آبیاری مناسب که سبب خشکی محصول نیز نگردد )، استفاده از روش هرس نمودن نهال گردو و برخی دیگر ، می توان نقش بسیار مهمی را در افزایش میزان باردهی نهال گردو ، ایفا کرد.

ارتفاع نهال گردو پوست کاغذی :

یکی از موارد بسیار مهمی که در نحوه ای میزان باردهی نهال گردو بسیار اثر گذار خواهد بود ، ارتفاع درخت گردو می باشد. همیشه درختانی که از ارتفاعات کمتری برخوردار هستند ، محصولات بیشتر با مرغوبیت بالاتری را تولید خواهند نمود. از این رو استفاده از هرس کردن سبب می شود که شما از محصولات بیشتر با کیفیت بالاتری برخوردار گردید.

فروش نهال گردو پوست کاغذی :

به دلیل اینکه استفاده از نهال ها فقط مختص زمان خاصی می باشد، از این رو در ماه اسفند ، بازار فروش درخت گردو بسیار پر رونق خواهد بود. باغبانان با توجه به شرایط خود و همچنین در نظر گرفتن قیمت نهال گردو اقدام به خرید نهال گردو نمایند. در خرید این نهال ها باید دقت ویژه ای را به خرج دهید تا از محصول با کیفیتی برخوردار شوید. دقت به محل خرید درخت گردو می تواند از جمله المان های بسیار ویژه در این خرید ها به شمار آید. فروش درخت گردو در بسیاری از گلخانه ها صورت می پذیرد، اما این فروش باید با توجه به ضوابط خاصی انجام پذیرد . شما می توانید با خرید از گلخانه ی ما از تمامی این مزایا برخوردار شوید. نهال های با کیفیت و سر زنده

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 184
  • بازدید سال : 1,269
  • بازدید کلی : 3,859